Företaget – kablagetillverkaren ASSO

Vår kablageproduktion startade i en källare 1969. Aktiebolag blev det 1972. Hösten 1994 flyttade vi till egna lokaler på sångleksgatan 5, Malmö Sedan slutet av 2012 drivs det i dag av Roberth Andersson och Owe Kopp Karlsson. Affärsidén är att tillverka och sälja kundanpassade kablage för tillverkningsindustrin med kort leveranstid.
Produktionen består inte enbart av kablagetillverkning utan även montage av lådor, paneler, skåp och tillhörande montage (typ lödning) ingår i vår produktion.

ASSO Produkter AB har produktionsenheter i Sverige, Polen och Asien. Serietillverkning och produktion med betoning på mycket manuellt arbete lägger vi ofta i vår produktionsanläggning i östra Polen.
Transporter till och från Polen ombesörjer vi i egen regi, allt för största möjliga flexibilitet samt snabba och säkra leveranser. Sedan 2003 har vi pålitliga samarbetspartners i Asien för tillverkning av serie och volymprodukter.

ASSO Produkter AB är Iso 9000 certifierade sedan 1996.