Vad är flatkabel?

Flatkablar kännetecknas av att ledarna är ingjutna bredvid varandra som ett ”band”, istället för i rörform som i konventionella kablar. På så vis tar kabeln mycket mindre plats utan att tumma på dataöverföringen. Flatkabelns platseffektivitet, kombinerad med stor böjlighet gör att den lämpar sig utmärkt för exempelvis datorer och signalledningar inom nätverksteknik.

Var används flatkabel?

Flatkabelns egenskaper gör att den är optimal att använda för dataöverföring inom skyddade höljen. Den platta konstruktonen gör att de lätt kan föras genom slitsar och längs kanter. En mindre variant kallas FFC, ”flexible flat cables”, och är vanliga i surfplattor och mobiltelefoner.

Vi på Asso löser dina behov inom flatkablar

ASSO levererar flatkablar till rätt pris och i rätt kvalitet. Tack vare våra produktionsenheter i Malmö, Polen och Asien får du tillgång till en effektiv och flexibel flatkabeltillverkning. Genom att nyttja prototyp- och serietillverkningen i produktionsanläggningarna utomlands kan vi erbjuda optimerade flöden, där du som kund får den absolut bästa prisbilden genom hela processen – till en hög kvalitet som härstammar från våra 40 år i branschen.

Fördelar med Assos flatkablar

• Snabba och säkra leveranser
  • Flexibel tillverkning med den senaste tekniken
  • Bästa kombinationen av hög kvalitet och låga priser
  • Kundanpassade lösningar
  • Utmärkt service

Vi har kablagetillverkning för alla branscher och för flera ändamål. Våra kundanpassade kablage, industrikablage, virtråd och flatkablar med mera… Läs mer

Asso produkter Sångleksgatan 5 215 79 Malmö Tel: 040 – 14 35 50 e-post: r@asso.se

ASSO Produkter AB har produktionsenheter i Sverige, Polen och Asien. Serietillverkning och produktion med betoning på mycket manuellt arbete lägger vi ofta i vår produktionsanläggning i östra Polen.