Kablagetillverkning är ett samlingsbegrepp som syftar på produktionen av ihopsatta kablar för en specifik funktion. Kablagen kan variera stort i utseende och utförande och används på många olika platser i samhället, de kan finnas i bensinpumpar, diskmaskiner, skogsmaskiner, marina applikationer och många fler.

Flexibel kablagetillverkning med hög kvalitet till låga kostnader

Asso erbjuder flexibel kablagetillverkning för alla branscher. Vi har stor kapacitet att leverera kundanpassade lösningar tack vare ett effektivt logistiksystem mellan våra produktionsenheter i Sverige, Polen och Asien. Det gör oss mycket flexibla vad gäller både prisbild och typ av produkt – ingen serie är för liten eller för stor för oss. Våra produktionsanläggningar utomlands gör att vi med korta ledtider kan lösa behov inom exempelvis:

• virtråd
  • flatkablar
  • batterikablar
  • signalkablage
  • kraftkablage
  • stora kabelstammar
  • kabelhärvor

Som kablagetillverkare är vi ISO9001: 2008-certifierade och våra leverantörer är i sin tur certifierade enligt branschkrav. Vi följer även RoHS- och REACH-direktiven.

40 års erfarenhet av kablagetillverkning gör Asso till en naturlig samarbetspartner

Vi på Asso har ambitionen att vara ett självklart val för kablagetillverkning av högsta kvalitet. Över 40 års erfarenhet har gett oss en gedigen kompetens och full kontroll över flöden, där du som kund får en starkt utvecklad service, kapacitet, produktion och en attraktiv prisbild.

Oavsett om du är ute efter komplexa lösningar eller enklare standardkablage är vi din trygga och stabila kablagetillverkare. Vi kan givetvis även vara behjälpliga med ritningar, rådgivning och allt som krävs för bästa möjliga slutresultat.

Kontakta oss redan idag så berättar vi mer.