Vår produktionsanläggning i Polen

Delar av vår kablagetillverkning utförs i Assos moderna fabrik i östra Polen. Här produceras kundanpassade kablage i kvalitetskontrollerade flöden, med lägre omkostnader som gör att vi kan erbjuda lösningar till konkurrenskraftiga priser – där kablarna fortfarande håller mycket hög kvalitet.

Snabba leveranser av industrikablage och prototyper

Fabriksanläggningen har identiska tillverkningsmetoder som den i Sverige, men med större kapacitet och modernare maskinpark. Fokus ligger på mindre serier, prototyptillverkning, industrikablage och kabelprodukter till entreprenadmaskiner och elpaneler. Veckovisa transporter i egen regi till Sverige gör att våra kunder får snabba leveranser och exakta leveransdagar.

Kvalitetssäkrad kabeltillverkning enligt IPC620

Kablageproduktionen är certifierad enligt ISO 9001-2015 och genomgår en dokumenterad kontroll under alla moment, från beredning till slutkontroll. Vi följer även kvalitetsstandarden IPC620, som garanterar att kablaget inte innehåller fel. Går inte tillverkningen till på rätt sätt kan kablarna orsaka kortslutningar och avbrott. Med hjälp av metoder i IPC620 som exempelvis avsyning av lödfogar säkras kvaliteten i tillverkningen, och kablarna fungerar optimalt och säkert enligt branschkrav.

All data samlas i vårt affärssystem, där varje produkt kan spåras genom hela processen med hjälp av ett unikt tillverkningsnummer:

1. Ordern från kunden kommer in till oss, registreras och får ett tillverkningsnummer
  2. Vi plockar ut de rätta komponenterna, kablarna kapas och produkten tillverkas
  3. Kablaget kontrolltestas, packas och levereras

Tillverkningsnumret är spårbart tillbaka i princip hur länge som helst. Detta är ett tryggt bevis på att ett kontinuerligt arbete bedrivs för att förhindra felaktigheter i produkterna.

Produktionsflöden mellan Polen och Asien ger kvalitetskablage till pressade priser

Sedan 2003 har vi även pålitliga samarbetspartners i Asien för tillverkning av serie- och volymprodukter. Genom att använda logistikflödena mellan våra enheter i Sverige, Polen och Asien kan vi erbjuda mycket flexibla leveranser av kablage till en attraktiv prisbild. För dig som kund kan vi exempelvis tillverka enklare delkablage i Asien, och sedan sammanställa dessa i Polen till en större kabelhärva som slutprodukt.

Med Asso får du alltid snabb leverans av kundanpassade kabelstammar, flatkablar, batterikablar och andra kablage. Vi erbjuder ett brett utbud och hjälper gärna till med allt från enskilda komponenter till effektiva helhetslösningar, baserat på dina behov.

Välkommen att höra av dig till oss, så skräddarsyr vi en lösning för din verksamhet!

Vi har kablagetillverkning för alla branscher och för flera ändamål. Våra kundanpassade kablage, industrikablage, virtråd och flatkablar med mera… Läs mer

Asso produkter Sångleksgatan 5 215 79 Malmö Tel: 040 – 14 35 50 e-post: r@asso.se

ASSO Produkter AB har produktionsenheter i Sverige, Polen och Asien. Serietillverkning och produktion med betoning på mycket manuellt arbete lägger vi ofta i vår produktionsanläggning i östra Polen.