Om oss – kablagetillverkaren ASSO

Under de senaste 40 åren har Asso haft en spännande resa inom kablagebranschen. Asso startade med kablageproduktionen i en källare redan 1969 och blev 1972 ett aktiebolag. Hösten 1994 flyttade vi till egna lokaler på Sångleksgatan 5, Malmö och sedan slutet av 2012 drivs det av Roberth Andersson och Owe Kopp Karlsson.

Kundanpassade kablage för tillverkningsindustrin

Affärsidén är att tillverka och sälja kundanpassade kablage för tillverkningsindustrin med kort leveranstid. Produktionen består inte enbart av kablagetillverkning utan även montage av lådor, paneler, skåp och tillhörande montage (typ lödning) ingår i vår produktion.

Våra produktionsenheter av kablage

ASSO Produkter AB har produktionsenheter i Sverige, Polen och Asien. Läs mer om vår produktionsenhet i Polen här.  Serietillverkning och produktion med betoning på mycket manuellt arbete lägger vi ofta i vår produktionsanläggning i östra Polen. Transporter till och från Polen ombesörjer vi i egen regi, allt för största möjliga flexibilitet samt snabba och säkra leveranser. Sedan 2003 har vi pålitliga samarbetspartners i Asien för tillverkning av serie och volymprodukter.

ASSO Produkter AB är Iso 9000 certifierade sedan 1996.

Asso kablagetillverkning

• Högkvalitativa kablage för tillverkningsindustrin
  • Montage av lådor, paneler, skåp och tillhörande montage (ex. lödning)
  • Snabba och säkra leveranser